Aktiviti Jalan-jalan Cari Makan Terganggu Musim PKP Ni

 Saya memang suka aktiviti jalan-jalan. Kadang-kadang pusing satu Malaysia cari tempat ataupun destinasi menarik yang boleh dilawati. Sambil jalan-jalan makan angin, pada masa yang sama aktiviti jalan-jalan cari makan pun terkait gak la. Bak kata perpatah, cubit peha kiri peha kanan pun terasa, seiring dan sejalan. Maka dapat la dua-dua sekali aktiviti.

Blog ni pun wujud atas aktiviti yang sama. Dah puas jalan-jalan makan angin dan cari makan, saya akan abadikan memori tersebut dalam blog ni supaya ianya menjadi asbab kepada orang lain untuk jalan-jalan makan angin dan cari makan jugak. Mungkin dapat bagi idea kepada pembaca-pembaca yang ada hobi yang sama macam saya ni.

Tapi semenjak PKP ni, aktiviti saya ni terhad. Kalau lockdown atau pun SOP diperketakan, maka rentas daerah atau negeri tidak dibenarkan. Pada masa yang sama aktiviti perlancong juga disekat. Begitu juga dengan kedai-kedai makan, jika buka pun tidak dibenarkan makan di kedai.

Oleh yang demikian, blog saya juga turut mendapat tempias. Untuk menepati tema blog saya, saya berpendapat posting resepi adalah sangatt bersesuai dengan tema blog saya. Lagi pun waktu sekarang ramai isteri-isteri sibuk memasak di dapur untuk suami dan anak-anak. Maklumkan PKP, kena duduk rumah je.

Semoga COVID-19 akan berakhir di bumi Malaysia. Kepada semua rakyat Malaysia, ayuh sama-sama kita payung program vaksinasi kebangsaan supaya Malaysia cepat mencapai sasaran komuniti berkelompok bagi membendung COVID-19 yang kian mencanak naik ni.

Semoga selepas berakhirnya COVID-19, blog ni akan beraksi kembali dengan posting tempat-tempat makan menarik dan destinasi percutian menarik untuk tatapan semua.

No comments:

Post a Comment