Terbaiklah makan Mee Bandung Udang Pantai BM, Batu 23 Sungai Nibong Sekinchan, Selangor

Mee Bandung Udang Pantai BM, Batu 23 Sungai Nibong, Sekinchan, Selangor
Mee Bandung Udang di Batu 23 Sungai Nibong Sekinchan, Selangor ni memang terbaiklah. Restoran Mee Bandung ni terletak betul-betul dengan laut. Kalau datang petang-petang, boleh tengok matahari terbenam. Memang cantik permandangan tu. Bertentangan dengan restoran ni juga, terdapat jeti nelayan. Banyak bot-bot nelayan yang parking kat situ. Boleh la bawa anak-anak tengok jeti nelayan tu. Restoran ni agak ke dalam sikit dari jalan besar. Bagi yang tak biasa, susah sikit la nak cari. Tapi kalau pakai waze or gps koordiant (3°35'36.5"N 101°03'20.7"E ), InsyaAllah boleh sampai. Dekat simpang jalan tu kalau perasan, ada signboard mee bandung udang ni.
Boleh tengok permandangan cantik matahari terbenam

jeti nelayan

Senarai menu dan harga menu mee bandung
Nama lain restoran ni, kalau ikut banner yang disebelah dan dalam google map, restoran ni juga di kenali sebagai Mee Bandung Seaview, maklumla memang depan-depan laut pun. Menu special kat sini of coz la mee bandung. Ada mee bandung Udang, mee bandung udang gred A, mee bandung ketam, mee bandung ikan, mee bandung sotong dan yang paling special adalah mee bandung poktek. Poktek ni dia campur semua sekali. Maksudnya ada sotong, ikan, ketam, udang dalam satu mangkuk mee. Kalau korang tak suka mee, korang boleh minta yang lain la, macam koay teow, bihun.Cuma yang menu utama kat sini mee, by default kalau korang tak cakap, memang yang sampai tu mee la..Menu yang aku order kat sini mee bandung udang dan mee bandung poktek. Korang mesti cuba mee bandung poktek ni, harga dalam RM20, tapi memang berbaloi-baloi.
Mee bandung poktek

Mee bandung udang
Bagi yang nak cuma mee bandung ni, aku dah memudahkan korang. Sampai je kat area Sungai Besar ke, Sekinchan ke, korang on je gps/wave. Aku dah sediakan google map dan gps koordinat untuk korang rujuk. 
gps koordinat : 3°35'36.5"N 101°03'20.7"E

No comments:

Post a Comment