Menjamu selera di Selera Kita (Restaurant) Restoran Hatyai Thailand

Selera Kita Restaurant adalah tempat pertama yang aku singgah di Hatyai, Thailand. Sampai-sampai Hatyai perut dah lapar kan...terpaksa la cari makan..Jam Thailand awal sejam dari Malaysia, walaupun sampai Hatyai dalam 10.30 pagi (waktu Thailand), tapi ikut jam Malaysia, dah pukul 11.30 pagi....dah hampir tengahari, sebab tu dah rasa lapar..
restoran makanan halal (muslim food)

Selera Kita Restaurant (restoran) Hatyai, Thailand
Bagi orang Islam, sememangnya kita sememangnya akan cari makanan halal. Selera Kita Restaurant ni salah satu alternatif makanan halal untuk korang yang datang bercuti ke Hatyai ni...Menu masakan kat sini sama je dengan menu masakan restoran ala Thai yang bersepah di Malaysia, cuma kesedapan dan kelazatan rasa masakan tu berbeza la sikit. Makan kat Thailand lebih sedap. Mungkin faktor persekitaran ataupun tempat asal makanan Thai membuatkan rasa yang berbeza. Nasi patprik yang sedap...tomyam udang yang sangat sedap,,,terbaik!!!!
tomyam udang yang sedap

nasi patprik

ulam-ulaman dan sambal belacan

Teh tarik pun adaaaaaaa
Gambar tu adalah menu aku untuk tengahari tu...ada banyak lagi menu yang ada kalau tengok kat menu dalam restoran tu...jangan terkejut tengok menu, selain bahasa Thailand, ,emu juga ditulis dalam bahas melayu...senang untuk orang Malaysia nak order...boleh guna bahasa melayu jika nak order..diorang tahu bahasa melayu....
menu di dinding Selera Kita Restaurant

menu yang ditampal atas meja makan
Begitu la kisah aku makan di Selera Kita Restaurant Hatyai...Korang boleh la datang iye...kos belanja makan aku kat restoran ni adalah sebanyak 250baht (lebih kurang RM25 ringgit).

4 comments:

  1. Feveret makanan thailand.. tetiba nak makan thai plak sekarang. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang terbaik la..tambah-tambah diorang punya tomyam..A++++

      Delete
  2. For a great many people, eating littler segments in the early night is ideal. I think the Europeans have the correct thought.newks waco menu

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks for your comment and suggestion...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...