Makan malam di Restoran Nik Ikan Bakar, Brinchang, Cameron Highlands

Restoran Nik Ikan Bakar, Brinchang, Cameron Highland


Restoran Nik Ikan Bakar yang ni adalah Nik Ikan Bakar 1 iaitu restoran asal. Diorang juga bukan satu lagi restoran di Brinchang jugak. Restoran yang satu lagi tu adalah Restoran Nik Ikan Bakar 2. Restoran Nik Ikan Bakar 2 tu dalam bangunan yang moden sikit la berbanding dengan Restoran Nik Ikan Bakar 1 nih.
Restoran Nik Ikan Bakar 1 ni agak tersorok sikit walaupun dalam pekan Brinchang. Bagi yang tak biasa datang ke Cameron Highland or tak pernah makan di sini, better korang guna gps jer...sebab kalau terlepas, kena pusing balik satu pusingan. Kali pertama aku datang pun, aku tak jumpa cari yang Nik Ikan Bakar 1 ni. Aku jumpa yang Nik Ikan Bakar 2 jer. Jadi trip kali ni aku nak jugak makan di Restoran Nik Ikan Bakar 1....dan akhirnya ada jumpa jugak.
Alamat Restoran Nik Ikan Bakar 1 ni adalah No 1 Medan Selera Masjid Kayangan Brinchang, 39000 Cameron Highlands, Pahang. Parking???? Korang kena bertabahlah yer kalau datang Cameron Highlands ni.
Restoran Nik Ikan Bakar, Brinchang
Makanan di Nik Ikan Bakar ni, ala-ala masakan thai. Sedap pada aku. Susah sebenarnya nak cari restoran macam ni di Cameron Highlands. Makan malam aku kali ni aku nak yang makan best-best sikit tapi yang bajet-bajet la...duit poket tengah rabak..hihihi
boleh pilih sendiri ikan untuk dimasak
Ada banyak juga seefood yang korang boleh cuba. atas faktor tak cukup bajet, aku hanya pilih ikan siakap untuk dijadikan hidangan siakap tiga rasa, menu makan malam aku.
siakap tiga rasa
Menu sampingan lain yang aku order adalah, tomyam campur, sayur kailan ikan masin, telur dadar dan tak lupa jugak sambal belacan. Memang terbaik..... makan waktu hujan-hujan plak, tengah lapar lagi......jalaaaaannnnnnnnn....
tomyam campur

sayur kailan ikan masin

telur dadar

sambal belacan + timun
Begitulah ceritanya aku di Restoran Nik Ikan Bakar, Brinchang Cameron Highlands ni... Puas hati la makan di sini, sedap dan kenyang. So, Kalau korang nak datang ke sini, aku sediakan untuk korang gps koordinat dan google map sebagai rujukan dan panduan untuk korang cari.
gps koordinat : 4°29'33.3"N 101°23'18.4"E atau 4.492586, 101.388432

No comments:

Post a Comment