Makan-makan di Kompleks Makanan Padang Brown, Pulau Pinang

Kompleks Makanan Padang Brown, Pulau Pinang

banyak gerai makanan yang sedap-sedap kat sini
Salah satu tempat makan yang famous di Pulau Pinang adalah di Kompleks Makanan Padang Brown, George Town.
Banyak gerai-gerai jualan yang best di sini. Macam Food court Padang Kota gak, tapi yang ni lagi besar.
Cuma untuk ke sini korang kena hadap jem sikit kalau waktu puncak. Lagi satu bila dah masuk ke dalam kawasan Kompleks Makanan Padang Brown, ada kaunter, kena bayar tol(parking) dulu, lepas cari la parking. Part ni la korang kena bertabah. Sebabnya susah ya amat nak dapat parking. Dah la kawasan sempit, sesak pulak tu... Tapi demi sesuap makanan yang best-best di sini, ku gagahi jua..hihihii... dan akhirnya dapat jugak parking.
Dah settle parking, terus ke kawasan food court tu, cari meja kosang. Korang tak sempat nak duduk lagi, dah sampai 2-3 orang datang nak ambil order. Macam di food court Padang Kota gak la.
Ada benda yang korang boleh order je kat situ, ada benda yang korang kena pergi sendiri kat gerai terutamanya kalau korang nak makan pasembur. Pasembur ini kena ambil sendiri sebab ikut bajet kita nak makan banyak mana. Kalau order di meja nanti diorang pilih yan mahal-mahal, penat la korang nak bayar.
pilih apa yang korang nak dalam pasembur korang, ambil banyak harga pun banyak la

Pasembur Kompleks Makanan Taman Brown
Selain pasembur, aku juga makan sate dan laksa. Minum saja nak try coconut shake. Ada juga steambot di sini. Korang boleh duduk dimeja yang dah ada siap-siap makanan steambot ni.
laksa 

sate

coconut shake

steambot
Sebenarnya ada banyak lagi makanan yang menarik di Kompleks Makanan Padang Brown ni. Korang boleh cuba mee mamak, sup cicah roti benggali, kerang bakar dan banyak lain lah..
gerai-gerai

kerang bakar
Kepada yang nak datang ke sini tapi tak tahu kat mana? Aku sediakan di sini gps koordinat dan google map sebagai rujukan dan panduan untuk korang.
gps koordinat : 5°24'51.4"N 100°19'00.3"E atau 5.414288, 100.316738

No comments:

Post a Comment