Makan tengahari di Kedai Makan Kampung, Sungai Petani

Kedai Makan Kampung, Sungai Petani Kedah

Kedai Makan Kampung, Sungai Petani Kedah


Korang mencari-cari tempat makan tengahari best di Sungai Petani? Kalau ya, aku nak rekomen kat korang Kedai Makan Kampung yang beralamat, 300, Lorong Baiduri 7/2, Taman Delima, 08000 Sungai Petani, Kedah Darul Aman.
Kedai Makan Kampung ni memang terbaiklah untuk korang cuba. Lokasi agak kedalam sikit dari pekan Sungai Petani. Kalau ikut gps/waze/google map, korang akan dapati korang akan dibawa masuk ke jalan yang kecil, jalan kampung. Korang jangan panik dulu, sebabnya Kedai Makan Kampung tu memang kat situ.
Kiranya waktu tengahari memang ramai orang datang. Walaupun parking disediakan, tapi masih tak mencukupi untuk menampung bilangan pengunjung yang ramai terutamanya waktu puncak.
Apa yang ada di sini? Macam-macam lauk ada yan korang boleh pilih. Ikan bakar dan ayam bakar pun ada. Aku pun try ikan bakar, keli bakar dan ayam bakar. Memang awesome. Korang pun patut cuba.
antara lauk makan tengahari di Kedai Makan Kampung

antara lauk makan tengahari di Kedai Makan Kampung

antara lauk makan tengahari di Kedai Makan Kampung
Banyakkan lauk-lauknya? aku try juga order cendol di sini, sebab tengok ada cendol kan...tengah-tengah panas tengahari ni kalau pekena cendol pun mantap.
ikan siakap bakar

ikan keli dan ayam bakar

cendol
Nampak sedapkan? jom la korang makan di sini. Aku dah cuba, Korang bila lagi? Jangan lupa kalau datang ke Sungai Petani, Kedah nih, singgah la ke Kedai Makan Kampung. Aku sertakan untuk korang gps koordinat dan google map sebagai rujukan dan panduan korang ke sini.
gps koordinat : 5°37'17.0"N 100°28'01.4"E atau 5.621395, 100.467057

No comments:

Post a Comment