Kari kepala ikan terbaik di Rumah Makanan Pak Long, Lunas Kedah

Rumah Makanan Pak Long, Lunas Kedah
ruang makan yang luas dan pelbagai pilihan hasil laut untuk dimasak
Tempat yang terbaik untuk merasai keenakkan kari kepala ikan di Lunas, Kedah, korang kena cari Rumah Makanan Pak Long. Korang jangan rasa pelik plak ek...bunyi  macam rumah ibadat kan...hahahhaha. Tapi Rumah Makanan Pak Long adalah restoran makanan macam restoran yang lan-lain. Landmark paling mudah nak cari adalah stesen minyak petron Lunas. Rumah Makanan Pak Long ni betul-betul berada disebelah stesen minyak petron ni. Selain menu utama kari kepala ikan, menu lain yang juga mendapat tempat dihati pelanggan adalah mee udang. Tapi untuk kali ni, aku just nak makan kari kepala ikan je. Mee udang lain kali....kuikuikui.. Yang lagi best, ikan kita boleh pilih sendiri yang fresh. Ada banyak pilihan ikan yang ada. Kalau bajet besar boleh pilih yang mahal sikit. Untuk selera aku kali ni, aku pilih ikan bawal untuk dibuat kari dan sotong untuk sotong goreng tepung. Untuk sayur, aku pilih kailan ikan masin dan cendawan goreng. Kari ikan bawal yang aku order memang terbaik, sedap beb! Lagi satu sotong goreng tepung pun memang terbaik, sangat ranggup...lain sikit dari sotong goreng tepung dengan restoran lain yang dah pernah makan, tapi sangat sedap. Begitu juga dengan sayur, sedap dan lazat.....


kari bawal

sotong goreng tepung

kailan ikan masin

cendawan goreng
Gambar-gambar di atas hanya menu selera aku je....yang penting korang kena order kali kepala ikan. Menu lain, ikut suka korang la nak makan apa. Nak tahu menu-menu lain yang ada di Rumah Makanan Pak Long ni, korang boleh tengok buku menu seperti di bawah. Maaf kalau tak berapa jelas.
menu-menu makanan Rumah Makanan Pak Long

kalau nak menu western food pun ada jugak
Lokasi Rumah Makanan Pak Long di Lunas Kedah ni, macam aku dah cakap tadi bersebelahan stesen minyak petron, korang boleh juga guna gps koordinat dan google map seperti di bawah jika korang nak datang ke sini.
gps koordinat Rumah Makanan Pak Long : 5°24'44.0"N 100°32'40.7"E

No comments:

Post a Comment