Makan tengahari di Restoran Ikan Bakar Simpang Ampat, Melaka

Restoran Ikan Bakar Simpang Ampat Melaka
Bersebelahan dengan stesen minyak petronas Simpang Ampat
Restoran Ikan Bakar ni terletak di Simpang Ampat, Melaka. Restoran ni beroperasi bermula pukul 12 tengahari hingga 12 tengah malam. Di buka pada setiap hari kecuali hari Rabu. Kalau yang malam-malam tu mungkin jenis makanan yang goreng-goreng kot sebab tengok kat menu semua jenis makanan yang goreng-goreng selain ikan bakar. Aku datang waktu tengahari, so confirm la aku nak makan tengahari..hahahaha..Masakan kat 
sini kebanyakan berasaskan masakan asam pedas, maklum la kan, Melaka memang terkenal dengan masakan asam pedas. Yang bestnya asam pedas kepala ikan pun ada...nak bagi matching lagi, sekali kari kepala ikan pun ada daaaaa.....selain kebanyakan masakan asam pedas, ada juga la masakan lain seperti masak kicap dan sup daging/tulang, boleh la nak order bagi yang tak gemar asam pedas. Ikan bakar? confirm ada, dah nama pun restoran ikan bakar.
Landmark yang paling mudah nak cari Restoran Ikan Bakar Simpang Ampat ni adalah Petronas Simpang Ampat yang betul-betul bersebelahan dengan restoran ni. Nak lagi paling mudah nak cari, boleh guna gps koordinat dan google map seperti yang dah aku sediakan untuk korang.
Antara masakan tengahari yang ada di Restoran Ikan Bakar Simpang Ampat
Lokasi mengikut gps koordinat dan google map Restoran Ikan Bakar Simpang Ampat:
2°26'30.0"N 102°11'00.4"E

No comments:

Post a Comment