Makan malam 'open air' di Restoran Lemboy, Manjung, Perak

Restoran Lemboy di Manjung, Perak ni berkonsepkan 'open air' iaitu makan secara terbuka tanpa bumbung. Maksudnya boleh tengok langit terus macam restoran Bendang Kitchen di Alor Setar, Kedah. Kaunter bayar, dapur dan segala operasi  restoran Lemboy ni beroperasi dalam sebuah kontena yang telah diubahsuai.
Restoran Lemboy menggunakan kontena yang telah diubahsuai

makan berkonsepkan open air (tanpa bumbung)
Restoran Lemboy yang terletak berhadapan dengan stesen bas Seri Manjung ni memang menjadi tumpuan ramai dan sentiasa menjadi review para blogger termasuk aku..hahahaha..Walaupun sentiasa ramai orang datang, parking bukan lah satu masalah kerana Lemboy menyediakan parking yang luas dan selesa untuk para pelanggan diorang. Service pun laju..tak lama sangat nak tunggu makanan sampai..sangat cepat dan pantas.
Parking yang luas dan selesa
Makanan pun sangat sedap. Nak order western pun boleh, nak order yang goreng-goreng pun boleh. Untuk menu aku malam ni, aku order nasi goreng kampung yang lain dari yang lain sebab ada udang goreng besar dan sotong goreng tepung. Part western, aku order chicken chop, fries dan mushroom sup beserta garlic bread.
nasi goreng kampung

chicken chop

mushroom sup beserta garlic bread

fries
Kalau korang nak mencuba sesuatu yang berlainan, boleh la datang ke restoran Lemboy ni. Lokasi berhadapan dengan stesen bas Seri Manjung, bersebelahan dengan Jalan Kayu Manis. Lokasi secara lebih tepat, boleh guna gps koordinat dan google map seperti di bawah ni.....
4°11'50.7"N 100°39'59.4"E

2 comments: