Teh Bharat Cameron Valley, Cameron Highland - minum teh sambil tengok view ladang teh yang ohsem


Bharat tea, Cameron Valley, Cameron Highland

Ladang teh
Ladang teh memang sinonim dengan Cameron Highland. Siapa saja yang ke Cameron Highland, mesti nak singgah ke Bharat Tea ni.... Di sini, disamping boleh minum-minum teh segar, kita juga boeh layan view ladang teh yang cantik. Ladang teh ni memang unik sebab kat Cameron Higland je ada.... macam strawberry jugak, hanya di Camerom Highland je ada ladang strawberry.
Tempat ni telah dinaik taraf sikit...dulu-dulu, masa aku datang tempat ni agak kecil sikit... tak dapat nak menampung bilangan pengunjung yang semakin bertambah. Sekarang ni, kawasan cafe yang di besarkan, begitu juga dengan empat parking yang telah di perbesarkan. Nanum begitu, jika korang datang waktu cuti, tempat ni pun ada sesak... Penangan Cameron Highland waktu cuti sekolah or cuti umum.
Kalau korang nak merasai pengalaman diladang teh, pihak bharat tea membenarkan korang turun ke ladang teh tersebut. Tapi sekarang dah kena bayar beb...dulu-dulu free jer...huhuhu.
minum teh yang fresh dari ladang

nak makan yang ringan-ringan pun ada

senarai menu
Kepada yang nak ke sini, Bharat tea ni 4km dari Tanah Rata. Aku sertakan sekali di sini gps koordinat dan google map sebagai rujukan korang.
gps koordinat : 4°27'27.4"N 101°21'57.3"E atau 4.457605, 101.365928

1 comment: