Jom makan Nasi Lemak Abang Strawberry, Cameron Highland

Banner Nasi Lemak Abang Strawberry

bahagian depan restoran

bahagian belakang restoran
Nasi Lemak Abang Starwberry di Cameron Highland ni memang terbaik sedap. Dah 2-3 kali dah aku pergi sini, cuma kali ni berkesempatan untuk di selitkan dalam blog aku ni. Restoran Abang Starwberry ni terletak di Taman Sedia, sebuah perkampungan melayu di Tanah Rata, Cameron Highland nih.
Cabaran utama nak ke sini adalah parking. Kawasan tumpuan orang ramai yang memerlukan kesabaran korang untuk cari parking. Ada yang sanggup berjalan kaki sebab parking jauh. Begitu la penangan nasi lemak abang strawberry ni.
Lagi satu yang menarik restoran abang strawberry ni, korang boleh tengok ladang strawberry kat sebelah tu...milik diorang jugak...boleh petik sendiri buah strawberry.
ladang strawberry Abang Strawberry

ladang strawberry Abang Strawberry
Dekat sini juga ada dijual produl-produk yang di hasilkan oleh abang strawberry seperti minuman kordial, jem dan yang paling terlajak laris, sambal strawberry.
nasi lemak abang strawberry

nasi lemak abang strawberry

french fries
Di sebabkan hari yang aku pergi ni ramai orang, so diorang hanya sediakan menu nasi lemak abang strawberry jer...memang pantas la dapat..order jer terus dapat. Nasi lemak diorang kaler pink....yum yum yum...
Sebenarnya banyak lagi menu yang best-best, sempoi-sempoi..... korang boleh tengok dalam menu-menu kat bawah ni.
menu restoran Abang Strawberry

menu restoran Abang Strawberry

menu restoran Abang Strawberry

menu restoran Abang Strawberry

menu restoran Abang Strawberry
Kepada yang nak datang ke Restoran Abang Strawberry dan nak cuba makan nasi lemak abang strawberry, korang boleh la ke kampung Taman Sedia, Tanah Rata. Kalau tak tahu kat mana, boleh guna gps koordinat yang aku sediakan. Juga google map sekali.
gps koordinat : 4°28'43.8"N 101°22'54.2"E atau 4.478829, 101.381728

1 comment:

  1. Mahal nk mampus sambal strawberry sikit nk mampus x berbaloi

    ReplyDelete