Sedapnya makan seafood yang fresh di Medan Selera Ikan Bakar, Jeti Kuala Perlis

Medan Selera Ikan Bakar, Jeti Kuala Perlis

gerai makan dari hujung ke hujung semuanya sedap-sedap
Kalau korang jalan-jalan di Negeri Perlis ni, tak lengkap kalau tak singgah makan di Medan Selera Ikan Bakar yang dekat dengan Jeti Kuala Perlis. Jeti ni untuk sapa-sapa yang nak pergi ke Pulau Langkawi.
Korang jangan imagine medan selera ni macam yang dekat tesco ke, mydin ke...bukan macam tu.....
Medan selera ni semua gerai makan dari hujung ke hujung menyediakan makanan yang seafood sedap-sedap belaka. Banyak gerai ek...bukan ada satu jer..
Ikan-ikan, ketam, udang, sotong, siput, kepah semuanya fresh-fresh dan boleh pilih sendiri yang mana korang suka sebelum dimasak. Medan Selera ni start buka petang sampai ke malam. Kalau korang datang petang-petang sikit, boleh tengok sunset sambil-sambil makan. Sebabnya sebelah medan selera ni, laut..... so memang dapat tengok permandangan sunset yang cantik la.... Sempat gak lagi aku snap sekeping dua sunset tu.
sambil makan, sambil tengok sunset
Masuk-masuk je dalam medan selera tu, dan lalu jer depan gerai diorang, terus diorang promote kat korang gerai diorang....korang boleh jalan-jalan la dulu sampai ke hujung.. cuci mata dulu kan, pastu korang pilih la mana yang korang suka. Aku penah pergi dua tiga kali di sini, lain-lain gerai...sedap semuanya... Kali ni aku singgah di gerai yang hujung sikit...
ni gerai yang aku terjah
 Menu aku yang aku order di sini adalah siakap tiga rasa, sotong goreng tepung, sup sayur, telur dadar, petai bakar dan ulam.
Dah order masak siakap tiga rasa, tetiba tukar fikiran nak minta suruh bakar....tapi dah terlewat semint, tak sempat suruh tukar diorang dah nak start masak....so maintain je la siakap tiga rasa tu.
ikan, udang, sotong, ketam dan lain-lain...boleh pilih sendiri
Tapi sedap gak la siakap tiga rasa tu...kuah pun sempoi. Sotong goreng tepung pulak, memang wajib kena order kalau datang sini...memang terbaik! sedap betul sotong goreng tepun tu... So, gambar-gambar kat bawah ni, adalah menu makan petang aku yang ohsem sambil tengok sunset.....terbaikkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!
siakap tiga rasa

sotong goreng tepung

sup sayur

petai bakar

telur dadar

ulam

sambal
Kepada yang nak datang ke sini, korang cari jer, Jeti Kuala Perlis. Medan Selera Ikan Bakar ni dekat-dekat je dengan masjid terapung dan hotel Putra Brasmana. Aku sertakan sekali di sini gps koordinat dan google map sebagai rujukan dan panduan korang.
gps koordinat : 6°23'44.0"N 100°07'42.2"E atau 6.395548, 100.128389

No comments:

Post a Comment