Jalan-jalan cuci mata dalam IKEA Damansara - aktiviti best orang perempuan

route map laluan dan bilik pameran barang IKEA secara terperinci
IKEA Damansara ni aku rasa adalah IKEA yang pertama di Malaysia, pastu timbul la IKEA Cheras, IKEA Tebrau dan yang terbaru akan dibuka pada 2019(mungkin) adalah di Batu Kawan, Pulau Pinang. Jadi orang utara dah tak payah pi panjat KL kalau nak shopping di IKEA. IKEA ni memang tempat aktiviti paling best la untuk yang kaki shopping terutamanya geng-geng wanita. Asal pi je IKEA mesti balik dengan barang...mula-mula niat nak tengok-tengok je..tapiiiiiii...lu pikir la sendiri..hihihi.. Gambar kat atas ni korang boleh tengok berapa banyak deparment perabot yang diasingkan mengikut kategori tertentu.
Start point untuk korang explore dalam IKEA

berlonggok barang yang kecil-kecil (yg ni pelekat habuk untuk karpet)
banyak perobot cantik-cantik
gudang barang IKEA yang tinggi melangit 
tingkat bawah IKEA
Lepas penat jalan-jalan dalam IKEA, boleh singgah di kafe IKEA. Memang ramai orang di kafe ni. nak beli makanan pun kena beratur panjang. Makanan di IKEA ni rare la sikit. Alang-alang dah datang, korang patut cuba makan walaupun kena beratur panjang...kedai mamak boleh je beratur panjang..takan tempat sejuk camni pun tak boleh. Lagi satu IKEA ni memang tempat shopping artis-artis kot. Apa taknya, asal aku datang je, mesti terjumpa artis-artis dok shopping. Aku malas la nak layan artis-artis tu...nanti depa minta sain plak kat aku ni...kuikuikui...
kafe IKEA
kepak ayam
sayur-sayuaran
meatball
Itu antara yang aku makan la...ada bnayak lagi menu yang korang mesti cuba. Maaf la yer..nama betul menu tu aku lupa..hahaha.. Bagi yang nak datang ke IKEA Damansara ni, aku sertakan di sini gps koordinat dan google map sebagai rujukan untuk korang.
gps koordinat : 3°09'25.3"N 101°36'46.6"E

No comments:

Post a Comment