Jom makan pulut durian di Cafe Milla Hana Pulut Kedah, Tikam Batu, Kedah

Cafe Milla Hana Pulut Kedah
Musim-musim tengah banyak durian ni, ramai orang jual durian ditepi-tepi jalan. Sebab dah banyak sangat, harga durian pun jatuh jugak. Ada yang jual serendah RM4 sebiji. Mungkin ada yang lagi murah kot. Ada yang suka makan dengan pulut, ada yang suka buat bubur, ada yang suka makan dengan cendol, ada yang suka makan macam tu je...masing-masing punya pilihan. Haaaaa... oleh yang demikian, aku nak share kat korang satu tempat yang sempoi untuk makan durian ni. Sapa-sapa duduk area utara ni, aku nak suggest kat korang Cafe Milla Hana Pulut Kedah yang terletak di Tikam Batu, Sungai Petani, Kedah.
longgokan durian di Cafe Milla Hana Pulut Kedah
 Cafe Milla Hana Pulut Kedah ni, betul-betul bertentangan dengan Pasar Awam Tikam Batu. Makna kata kalau jumpa pasar awam ni, pastinya korang akan jumpa dengan Cafe Milla Hana Pulut Kedah ni. Yang menariknya di sini, korang boleh makan durian sampai kenyang dengan syarat tak boleh bawa balik. Makan sampai muntah hijau pun takpa...hihihi. Ada pakej-pakej yang korang boleh pilih. Semuanya aku dah tolong snap senarai menu untuk korang. Senarai menu tu boleh tengok kat bawah sekali. Aku dah tempek kat situ. Itu kalau korang datang memang nak makan durian sesaja. 
tempat makan yang luas dan selesa
Kalau korang nak makan dengan pulut, pun ada juga disediakan. Sama ada korang nak pilih set or ala carte je pun boleh. Pulut ni korang boleh pilih nak makan pulut durian or pulut mangga. Dua-dua ada. Menu-menu sampingan yang lain macam cendol durian, ais krim durian, durian creepe pun ada juga. Tempat makan pun agak selesa dan luas. Korang boleh pilih dan duduk temapat yang ada aircond or tempat yang terbuka. Kalau nak selesa sikit, duduk tempat aircond la kan...hihihihi. lagi satu nak bagitau kat sini, Cafe Milla Hana Pulut Kedah ni beroperasi setiap hari kecuali hari Isnin. Isnin cuti. Start dari pukul 9 pagi hingga 9 malam.
pulut durian (now you see)

pulut durian (now you don't)
Oleh sebab purpose aku datang ke Cafe Milla Hana Pulut Kedah ni aku nak makan pulut durian, so aku order pulut durian je. Aku ambil yang set. Makan durian sampai muntah hijau, lain kali aku datang...hihihihi.. Kalau ambil set, korang boleh dapat durian creepe, ais krim durian, cendol durian...ikut set yang korang pilih la. Memang terbaik la pulut durian ni. Pulut yang lembut, lemak berkrim disukai ramai. Kalau tak cukup lemak lagi, korang boleh tambah sendiri santan ikut citarasa korang sebab diorang sediakan sekali santan untuk korang adjust sendiri ikut suka hati korang. Ok la, korang boleh tengok sendiri la gambar-gambar lain di bawah, menu-menu yang ada di Cafe Milla Hana Pulut Kedah ni dan juga gps koordinat untuk datang ke sini.





santan untuk pulut durian

cendol durian

durian creepe

ais krim durian

menu pakej makan durian samapai puas

menu 1 : Cafe Milla Hana Pulut Kedah

menu 2 : Cafe Milla Hana Pulut Kedah

menu 3 : Cafe Milla Hana Pulut Kedah
Lokasi mengikut google map dan gps koordinat untuk ke Cafe Milla Hana Pulut Kedah ni pun aku sertakan sekali untuk memudahkan pencarian korang. Bagi yang tak biasa datang ke Tikam Batu, better pakai je gps koordiant seperti di bawah:
gps koordinat Cafe Milla Hana Pulut Kedah : 5°35'17.6"N 100°26'22.4"E

No comments:

Post a Comment