Singgah makan di Hentian Rehat Titiwangsa, Gerik-Jeli (Timur-Barat Highway, Gerik, Perak)

Kepada sesiapa saja yang pernah lalu di Jalan Gerik, Perak-Jeli, Kelantan (Timur-Barat Highway, 33300 Gerik, Perak) pasti akan bertemu dengan Hentian Rehat Titiwangsa. Itulah satu-satunya hentian rehat yang ada di jalan Gerik-Jeli tersebut. Tempat yang ada luas dan pastinya korang akan merasai angin sejuk kerana hentian ini berada di puncak banjaran titiwangsa. Singgah untuk ke tandas, untuk solat di surau dan aktiviti yang lainnya adalah mengisi perut dengan makanan-makanan yang dijual di restoran Amiza Titiwangsa di hentian rehat ni.
 restoran Amiza Titiwangsa

Restoran Amiza Titiwangsa satu-satunya restoran yang ada di Hentian Titiwangsa ni. Makanan yang paling disukai ramai adalah nasi lemak, nasi kerabu dan nasi ayam. Nasi lemak yang menyebabkan ianya sedap adalah kerana sambal diorang power. Nasi pun berlemak-lemak. Memang menyelerakanlah. 
Begitu juga nasi kerabu yang tak kedekut keropok. Sangat sedap, Nasi ayam pun begitu juga. Rasa ada lagi dua menu yang aku tak sempat nak order...dah kenyang..
 restoran Amiza Titiwangsa
Sambil makan, sambil menikmati permandangan hutan belantara dari puncak gunung dengan angin sepoi-sepoi bahasa yang dingin..baru nikmat.
nasi lemak sambal sedap

nasi kerabu

nasi kerabu
Lepas makan boleh la kesatu sudut sebelah dengan restoran Amiza tu untuk lihat dengan lebih dekat flora dan fauna hutan hujan khatulistiwa.
Pandangan dari puncak titiwangsa
Best jugak la singgah sini, selain rehat sekejap, letih drive.... sebelum sambung kembali perjalanan korang.
gps koordinat hentian titiwangsa : 5°36'22.7"N 101°32'33.1"E atau 5.606313, 101.542519

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...