Makan nasi lemak sotong goreng tepung di Abe Nasi Lemak Ayam Berempah, Kepala Batas

Abe Nasi Lemak Ayam Berempah

boleh layan pemandangan sunset yang cantik
Abe Nasi Lemak Ayam Berempah ni terletak di Guar Kepayang, Kepala Batas, Pulau Pinang. Kedai ni ada ke dalam sikit. Bukan tepi jalan ek... Korang kena masuk melalui satu lorong kecil yang muat untuk satu laluan je... kiri kanan adalah sawah padi. Kedai ni bertentangan dengan sawah pagi...kalau datang petang-petang sikit, korang boleh enjoy permandangan sunset yang cantik sambil makan-makan. Nak buka puasa pun boleh di sini..
nasi lemak sotong goreng tepung
Yang special di sini, korang kena cuba adalah nasi lemak sotong goreng tepung.. memang terbaik lah..dengan sotongnya yang ranggup...perghhh....
Selain nasi lemak sotong ni, ada la juga nasi lemak yang lain-lain. Nasi lemak ayam berempah ofcoz la kena ada sebab nama kedai pun Abe Nasi Ayam Berempah.... tak lupa jugak, aku cuba nasi lemak paru... kalau orang utara paru ni kelempong/pelempong.
nasi lemak ayam berempah (takde sambal sebab anak aku tak suka pedas)

nasi lemak paru

milo ais tabur
Selain menu nasi lemak, di Abe Nasi Lemak Ayam Berempah ni jugak, ada western food... Western food diorang pun boleh tahan sedap gak la...Chicken chop, burger, meatball dan lain-lain lagi..macam-macam adaaaaa... boleh tengok menu kat bawah ni..
menu special nasi lemak sotong (sotong goreng tepung)

menu western

menu nasi lemak
Bagi yang nak ke sini, mula-mula korang pergi ke Guar Kepayang, Kepala Batas. Dah sampai, korang kena alert satu lorong kecil (first time memang tak perasan). Lebih mudah, korang guna je gps koordiant yang aku dah sediakan ni. Boleh juga rujuk google map.
gps koordinat: 5°27'44.5"N 100°25'57.4"E atau 5.462360, 100.432623

No comments:

Post a Comment