Singgah makan di Restoran Ayam Penyet Jawa Timur di Manjung Perak.

Restoran Ayam Penyet Jawa Timur, Manjung Perak
Bukan di Jawa Timur Indonesia ye... Nama restoran ni adalah 'Restoran Ayam Penyet Jawa Timur' yang terletak di Manjung Perak. On da way nak balik kampung tu, aku singgah jap di restoran ayam penyet ni. Kebetulan bulan puasa, so kena cari kedai la untuk berbuka dan pilihan aku restoran ayam penyet ni. Ayam penyet ni adalah menu dari negara seberang. Semenjak dua menjak ni, restoran ayam penyet telah mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Orang Malaysia dah suka makan masakan ayam penyet ni. Ada banyak menu pilihan di restoran ayam penyet di Manjung ni. So aku just order menu standard je macam lele penyet (ikan keli), ayam penyet dan ikan bawal penyet. Macam mana boleh penyet aku pun tak tahu...maybe penyet kena langgar dengan lori kot..hahahaha...ok part yang langgar lori tu jangan ambil serious sangat..aku bergurau je.
menu penyet di ayam penyet
Set ikan bawal, lele (keli) dan ayam penyet, setiap set tu ada sambal, tempe goreng, tahu goreng dan sayur kangkung. Sup kosong tak pasti la sekali dengan set sebab bila tengok bill, sup kosong ni semangkuk diorang charge RM1.
lele (keli) penyet

ayam penyet

bawal penyet
Lokasi secara spesifik, Restoran Ayam Penyet Jawa Timur ni, korang boleh cari dideretan kedai di Manjung ni. Kat depan berhampiran dengan main road, landmark yang korang kena cam adalah, Mac Donald, Hospital Pantai. Ada JUSCO Manjung jugak kat sini. Tapi Ayam Penyet ni bukan dalam JUSCO ek. Lagi senang nak cari, korang boleh guna gps koordinat dan google map seperti di bawah:

gps koordinat Restoran Ayam Penyet Jawa Timur, Manjung Perak : 4°12'38.5"N 100°40'09.7"E

No comments:

Post a Comment