Bubur padu! Ali Bubur Gama Corner, George Town Pulau Pinang

Ali Bubur Gama Corner
 Ali Bubur Gama Corner

Ali Bubur Gama Corner
 Ali Bubur Gama Corner
Yang ni memang bubur legend arr di Pulau Pinang ni. Ali Bubur Gama Corner ni terletak di George Town Pulau Pinang. Gama Corner tu adalah disebabkan Ali Bubur ni memang terletak betul-betul di penjuru pasaraya Gama. Untuk pengetahuan korang, Pasaraya Gama ni adalah antara pasaraya yang tertua di Pulau Pinang. Pasaraya ni pun dah legend....ditambahkan lagi dengan Ali Bubur kat corner yang legend...maka terjadilah legend kuasa duaπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

menu Ali Bubur
menu Ali Bubur
Menu Ali Bubur ni ada 3 jer..bubur pulut hitam, bubur gandum dan bubur kacang hijau..Semua bubur tu korang boleh pilih sama ada nak tambah pulut atau pun tanpa pulut. Boleh bungkus atau pun boleh je terus makan di situ. Aku just makan terus kat situ jer...dan menu bubur yang aku order adalah bubr kacang hijau dan bubur gandum tambah pulut.
bubur kacang hijau
bubur kacang hijau

bubur gandum tambah pulut
bubur gandum tambah pulut
Ternyata sangat padu dan sedap!...aku siap beli bungkus bawa balik😁😁....Jadi kalau korang nak try makan Ali Bubur ni boleh cari di sebelah pasaraya Gama, George Town. GPS koordinat dan google map seperti di bawah.
GPS koordinat: 5°24'47.3"N 100°19'41.8"E atau 5.413151, 100.328282

No comments:

Post a Comment