Makan malam di Suraya Nasi Kukus, Kampung Baru Kuala Lumpur

Restoran Suraya Nasi Kukus Kampung Baru, Kuala Lumpur
Masuk Kampung Baru, Kuala Lumpur, memang banyak kedai makan di situ. Antara tempat famous yang selalu orang dok sebut-sebut adalah nasi lemak antarabangsa. Boleh tengok posting aku yang lepas pasal nasi lemak antarabangsa ni. Posting kali ni aku nak bagitau korang restoran Suraya Nasi Kukus.
lebih kurang macam ni lah view dalam restoran suraya nasi kukus ni

Di sebabkan nama restoran ni nasi kukus, aku agak makanan tu famous la di restoran ni. Bila masuk je dalam restoran tu, bukan takat nasi kukus je, menu lain pun ada... kalau korang nak makan yang kebiasaan masakan ala-thai yang biasanya ada di restoran lain, di Suraya Nasi Kukus pun ada. Selain tu masakan pantai timur pun ada disediakan. Lagi best, pulut durian dan pulut mangga pun ada dijual di Suraya Nasi Kukus.
antara menu masakan ala-thai yang ada di restoran Suraya Nasi Kukus
Jadi untuk menyempurnakan makan malam aku, aku telah mengoder nasi kukus, pulut mangga dan kerabu megi seperti dalam gambar-gambar di bawah.
nasi kukus ayam goreng

pulut mangga

kerabu megi
Bagi nak datang ke sini, korang kena bertabah dengan masalah parking yang susah nak dapat. Aku hampir-hampir putus asa. At last kena masuk parking yang berbayar jugak. Konon-konon nak jimat taknak masuk parking yang berbayar.... Harga parking kat sini kebiasaannya RM5 per entry. Kepada yang nak makan di sini, aku sertakan untuk korang  gps koordinat dan google map.
 gps koordinat restoran Suraya Nasi Kukus : 3°09'49.7"N 101°42'14.1"E

No comments:

Post a Comment