Nasi Kandar Beratur Original, Masjid Kapitan Keling, start buka pukul 10 malam

Nasi Kandar Beratur Original, Masjid Kapitan Keling
masa beratur, sebelah kiri Masjid Kapitan Keling manakala
sebelah kanan tempat makan nasi kandar

Datang ke Pulau Pinang ni, kalau tak makan nasi kandar memang ada something wrong la dengan korang. Pulau Pinang memang terkenal dengan nasi kandar...macam Melaka yang terkenal dengan asam pedas power, Kelantan yang terkenal dengan nasi kerabu, begitu juga dengan tempat-tempat lain di Malaysia ni. Di Pulau Pinang, restoran nasi kandar bersepah-sepah di seluruh Pulau Pinang. Kalau nak cari nasi kandar yang original, biasanya berada di sebelah Pulau. Kalau di tanah besar, macam Perai, Seberang Jaya, Bukit Mertajam, Kepala Batas dan lain-lain ada juga nasi kandar. Cuma yang original resepi turun temurun biasanya di sebelah pulau. Dah banyak dah restoran nasi kandar aku dah review dalam blog aku ni. Korang boleh search sendiri dalam blog aku ni....Untuk posting kali ni aku pilih Nasi Kandar Beratur Original yang terletak berhampiran Masjid Kapitan Keling Goerge Town. Nasi kandar ni start beroperasi pada pukul 10 malam. Korang korang datang siang atau sebelum pukul 10 malam, korang akan dapati restoran tu buka...Kenapa buka siang?????? Kata 10 malam baru buka????? Ok, korang relaks jap, tarik nafas panjang-panjang, ok hembusssss.....kihkihkih...   Sebenarnya, waktu siang orang lain berniaga, Nasi Kandar Beratur Original ni hanya start pukul 10 malam. Pada waktu pertukaran tokey, sebelum pukul 10 malam, semua pekakas ditukar habis termasuk kerusi meja. Begitulah yang berlaku setiap hari. Dan waktu ni juga, orang dah mula beratur sambil tunggu restoran tu beroperasi bermula 10 malam.
Walau pun aku dah banyak kali masuk ke Pulau Pinang ni, jalan-jalan cari makan, tapi inilah pertama kali aku makan di Nasi Kandar Beratur Original ni. Bukannya apa, cuma tak larat nak tunggu pukul 10 malam hhahahahaha......

Lokasi Nasi Kandar Beratur Original ni, macam aku dah cakap tadi, korang cari je Masjid Kapitan Keling sebab nasi kandar ni memang betul-betul di sebelah masjid tu. Jalan di situ agak sibuk sikit la.. Harap-harap waktu malam tak sesibuk waktu siang...dan harap-harap juga ada banyak parking kat situ pada waktu malam. Kalau korang masih tak dapat cari juga, aku sertakan sekali gps koordinat Nasi KAndar Beratur Masjib Kapitan Keling ni dan juga google sekali. 
gps koordinat Nasi KAndar Beratur Masjib Kapitan Keling : 5°25'00.7"N 100°20'15.4"E

No comments:

Post a Comment