Masakan ala Thai dan western di Restoran Orkid Desa, kiosk Bertam, Bertam Kepala Batas

Restoran Orkid Desa di Kiosk Bertam, Kepala Batas Pulang Pinang ni, dulu kat tempat diorang ni Anjung Satay yang berniaga di situ. Tapi sekarang Anjung Satay dah berpindah ke kedai yang lebih besar betul-betul berhadapan dengan kiosk Bertam ni. Jadi sekarang restoran orkid Desa ambil alih tempat lama Anjung Satay. Masakan di restoraran Orkid Desa ni bertemakan masakan barat dan masakan ala-thai. Di Kiosk ni, restoran Orkid Desa agak besar sikit sebab diorang guna dua slot kiosk di kiosk Bertam ni. Mungkin restoran ni boleh dijadikan salah satu alternatif makan petang or makan malam korang jika korang berkunjung ke Bertam Kepala Batas ni....
Restoran Orkid Desa, kiosk Bertam Kepala Batas
Menu pilihan aku masa aku nak order ni, aku order spaghetti carbonara, spaghetti bolognese, nasi goreng kampung, ayam goreng kunyit dan sotong paprik. Tu menu yang aku order.....ada banyak lagi menu untuk korang pilih, boleh rujuk buku menu nanti.
spaghetti carbonara

spaghetti bolognese

nasi goreng kampung

paprik sotong

ayam goreng kunyit

telur mata
Lokasi restoran Orkid Desa ni seperti aku dah bagitau, di Kiosk Bertam, Kepala Batas Pulau Pinang. Gps koordinat dan google map seperti di bawah:
                                                     5°31'03.4"N 100°26'53.5"E

No comments:

Post a Comment