Makan-makan di YZ agro farm, Cameron Highland sambil menikmati permandangan ladang strawberi

Jalan-jalan Cameron Highland tak lengkap kalau tak melawat ladang strawberi. Trademark Cameron Highland kan strawberi la katakan....jadinya, aku pun pergi la satu kawasan ni...majoriti melayu la kawasan ni..kalau tempat lain, biasanya kaum cina yang monopoli pasal ladang strawberi ni..so, kat YZ agro farm ni, boleh makan-makan sambil menikmati permandangan ladang strawberi...makan tenghari pun ada kat sini, selain makanan pencuci mulut macam kek, strawberi coklat, scone dan lain-lain.
YZ Agro Farm banner pintu depan

YZ Agro Farm signboard kat dalam kedai
Yang nak makan tengahari tu, boleh pilih lauk yang telah disediakan. Nak makan nasi lemak pun ada kat sini..kat sebelah kanan plak untuk sesiapa yang nak makan ringan-ringan.

stesen untuk makan tengahari

stesen untuk yang nak santap ringan-ringan
Kalau duduk dalam ni, seolah-olah kita berapa dalam pulau strawberi....kiri kanan adalah ladang strawberi...boleh tengok strawberi secara dekat, siap boleh pegang-pegang..tapi harus diingat, one broken consider sold..hahahahahaha..gambar kat bawah ni korang boleh tengok gambar strawberi kat sini secara close up...aku tempek gak gampak scone dan strawberi coklat yang aku makan...
sekawan strawberi 

Strawberi yang awesome

nampak urat-urat saraf strawberi

kepenatan strawberi bersantai mantai atas beg tanah

scone

Strawberi coklat
Untuk yang ingin ke sini, aku sediakan gps koordinat dan juga google map lokasi ke sini. Aku harap korang tak sesat lah yer.

4°28'46.0"N 101°22'49.4"E

No comments:

Post a Comment