Restoran Putra ( Gear box, satay), Manjung Perak

Restoran Putra Manjung Perak
Kali ini aku singgah pulak di restoran Putra yang terletak di Manjung, Perak. Dari kejauhan nampak macam ramai orang datang, jadi aku assume mesti tempat ni tempat famous dan patut aku try makan di sini.
Aku pun tak pasti apa yang special di restoran putra ni... tengok macam sup gear box yang special... tapi kadang-kadang macam satay diorang plak yang special. Nak kata masakan thai, tak banyak sangat menu goreng-goreng. Menu diorang lebih kurang macam kat bawah ni.
menu restoran Putra, Manjung
Sup gear box aku tak order pun. Tapi ada jer aku tengok orang makan sup gear box di sini. So, di restoran Putra ni, aku just nak cuba makan satay diorang disamping nasi goreng ikan masin dan nasi goreng putra (maybe ni signature dish diorang kot). 
satay ayam....daging tak sempat order, dah habis

nasi goreng ikan masin

nasi goreng putra
Bagi aku biasa-biasa je kot rasanya. Tekak aku la, tekak korang mungkin sedap...kalau tak takde la ramai orang datang ke restoran ni. Cuma diorang kena tambah baik sikit dari segi service. Agak lambat juga la...sampai ada customer marah-marah sebab duduk dah lama sangat, tapi makanan masih tak sampai-sampai.
Ok lah...kepada yang nak datang sini, nak makan gear box ke, satay ke, boleh la datang ke Manjung ni. Lokasi secara spesifik seperti dalam google map dan gps koordinat seperti di bawah:
gps koordinat : 4°11'53.3"N 100°40'04.1"E atau 4.198150, 100.667798

No comments:

Post a Comment