Warung Paksu Mee Udang/Mee Ketam, Juru Pulau Pinang . Mee Ketam memang terbaik!!!!

Warung Paksu Mee Udang/Mee Ketam Juru Pulau Pinang
Salah satu tempat yang mesti korang cuba makan di Pulau Pinang adalah mee ketam di Bagan Nyior Juru, Pulau Pinang. Landmark paling mudah dari simpang traffic light Juru Mac donald tu, ambil ke kiri, jalan terus hingga jumpa simpang empat traffic light, ambil simpang ke kanan (menghala ke Kuala Juru). Dari situ, korang straight je sampai jumpa simpang tiga. Warung Paksu mee udang ni korang akan nampak betul-betul dekat dengan simpang tiga ni. Warung Paksu mee udang/mee ketam ni memang terkenal dikalangan orang ramai. Kira aku nak cakap tempat ni famous la... Mula beroperasi pada pukul 12 tengahari hingga malam, tapi tak buka sampai lewat malam.
Alamat Warung Mee Udang/Mee Ketam:
385, Mk 12, Bagan Nyiur Juru, 
Bukit Mertajam, 14100, 
Simpang Ampat, Pulau Pinang, 
14100 Simpang Ampat, 
Pulau Pinang.
parking yang luas untuk para pelanggan warung paksu mee udang/ketam
Kehadiran orang ramai memang tidak mengecewakan. Sentiasa akan ada orang datang ditambah pula Warung Paksu ni menyediakan tempat parking yang luas dan selesa untuk para pelanggan diorang. Parking ni di seberang jalan warung. Cuma nak pesan sikit, kalau nak lintas jalan tu, hati-hati sikit la. Takut tak perasan ada kereta keluar dari simpang tiga tu. Yang unik Warung Paksu Mee Udang/Mee Ketam ni, warung ni di bawah rumah mereka yang diubahsuai sikit untuk dijadikan tempat makan. 
Kalau korang datang ke sini, semestinya korang kena makan mee ketam or nasi goreng ketam dan juga mee udang or nasi goreng udang. Biasanya orang akan order mee ketam la kat sini. Memang terbaik bak hang!!!
Kebanyakan orang luar datang ke sini, memang mencari mee ketam. Dalam sepinggan mee tu di letakkan sekali dengan seekor ketam yang besar. Isi ketam yang banyak dan padat dan padu membuatkan selera aku bertambah-tambah. Kuah agak pedas sikit la. Budak-budak yang tak tahan pedas mungkin tak sesuai kot.
Oleh yang demikian, atas alasan ingin merasai keempat-empat menu utama di sini, aku berjaya mengoder tiga menu dari empat menu utama tersebut. Sengaja aku tinggalkan satu menu utama untuk korang agar korang tahu bertapa sedapnya makanan itu..hihihihihi....aku cuba nak tiru dialog Hitler (kalau korang perasan la..kui kui kui)....
Mee Ketam

Mee Udang (udang dalam timbunan mee, lupa nak gali sebelum nak snap gambar)

Nasi goreng udang, udang asing kat pinggan lain
Begitu la menu yang sempat aku makan. Cuma nasi goreng ketam je tak sempat nak order ditambah dengan bajet yang juga tidak mengizinkan..hihihi.. 
suasana dalam warung paksu mee udang/mee ketam
Kalau korang nak datang ke Warung Mee Udang/Mee Ketam Juru ni, selain korang boleh ikut pandu jalan yang aku dah explain kat awal posting ni, korang boleh juga terus pakai gps koordinat dan juga google map yang telah aku sediakan seperti dibawah ni.
Gps koordinat Warung Mee Udang/Mee Ketam Juru : 5°19'36.9"N 100°24'53.1"E

No comments:

Post a Comment