Makan tengahari di Restoran Singgang Budu, Kuala Terengganu

restoran Singgang Budu, Kuala Terengganu

restoran Singgang Budu, Kuala Terengganu
Masakan kampung sangat menyelerakan. Di Terengganu makanan tradisi seperti ikan singgang biasanya di makan bersama budu. acam pelik sikit kan, tapi itu la yang orang terengganu suka. Restoran Singgang Budu merupakan salah satu tempat makan yang menyajikan masakan ala kampung citarasa pantai timur dan merpakan tempat makan menarik di Kuala  Terengganu.
Perniagaan yang diusahakan secara perkongsian antara Zulkalmul dan Mohd Luqman ini memilih juadah masakan tradisional Terengganu sebagai menu utama restoran mereka. Anda pasti akan terpikat dengan masakan tradisiinal Terengganu ini. Walaupun ringkas tetapi ianya dapat membuka selera sesiapa sahaja yang meminati masakan ala kampung.
Ikan atau sotong masak singgang dengan gulai jernih dan aroma dicampur rebusan air bersama beberapa ramuan wajib, iaitu kunyit hidup, halia, bawang putih dan lengkuas ternyata membangkitkan selera.
ikan singgang
Hidangan singgang ni akan lebih menarik jika di hidangkan dengan hidangan/lauk lain seperti dengan ikan rebus ke, atau hidangan-hidangan yang lain. Jangan dilupa BUDU.
pelbagai hidangan/lauk yang ada

ulam-ulam, budu, sambal
Oklah....jika korang datang ke Kuala Terengganu, singgah-singgah la ke Restoran Singgang Budu ni. Sebagai rujukan untuk korang, disertakan gps koordinat dan google map sebagai rujukan dan panduan korang.
gps koordinat : 5°19'42.5"N 103°08'10.5"E atau 5.328458, 103.136253

No comments:

Post a Comment