Makan Ikan/Sotong/Udang Celup Tepung di Warung Pok Nong, Kuala Terengganu

Warung Pok Nong, Kuala Terengganu


Warung Pok Nong di Kuala Terengganu memang selalu menjadi tarikan kepada pengunjung-pengunjung terutamanya dari luar Kuala Terengganu untuk menikmati makanan laut celup tepung seperti sotong celup tepung, udang celup tepung dan ikan celup tepung.
Kedudukan Warung Pok Nong yang strategik dan berhadapan dengan laut menjadi nilai tambah kepada ramainya pengunjung ke sini, di samping tempat parking juga disediakan.
Alamat lengkap Warung Pok Nong adalah seperti berikut : 
Jalan Pantai, A1693, T145, Kampung Teliput, 21030 Kuala Terengganu, Terengganu
Warung Pok Nong Bertentangan dengan laut
Buka setiap hari kecuali hari Selasa, bermula dari pukul 3.30 petang hingga ke 8 malam. Manusia sentiasa penuh dalam warung Pok Nong ni, lagi-lagi waktu cuti hujung minggu atau cuti umum. Dah sampai tu, cepat-cepat beratur. Sebabnya nak ambil seafood celup tepung layan diri. Lambat beratur nanti habis...kena tunggu next batch plak (tengah goreng).
Sotong celup tepung

udang celup tepung

ikan celup tepung
Perghhhhh!!! memang padu! jarang tak padu, terutamanya sotong celup tepung. Sotong yang besar, ranggup dan menyelerakan... Begitu juga dengan ikan dan udang...rasa fresh dari laut. Kalau datang ke Kuala Terengganu, korang wajib datang sini. Recommended.
Beratur, layan diri untuk ambil seafood celup tepung

pandangan dari sudut dalam Warung Pok Nong
Kepada yang nak datang ke Warung Pok Nong ni, aku memang rekomen. Sedap. Padu. Terbaik. Aku sertakan untuk korang gps koordiant dan google map sebagai rujukan dan panduan korang.
gps koordinat : 5°25'40.4"N 103°04'22.6"E atau 5.427897, 103.072930

No comments:

Post a Comment