Dapur Penyet Sunway Carnival Mall, Seberang Perai

Dapur penyet Sunway Carnival Seberang Jaya
Dapur Penyet banyak outlets yang ada satu Malaysia. Tapi kebanyakannya di sebelah Selangor. Yang aku post ni Dapur Penyet di Sunway Carnival Seberang Jaya, Pulau Pinang. Kat negara-negara seperti Singapore, Brunei, Myanmar dan Indonesia pun ada juga Dapur Penyet ni. Maybe Dapur Penyet ni asalnya dari Indonesia..aku agak la. Makanan di sini macam makan indonesia sebab ada ayam penyet, pecalele (nasi dengan ikan keli). Korang masuk je Dapur Penyet ni, kena terus pergi order di kaunter. Diorang tak ambil order di meja makan. Order hanya di kaunter. Lepas dah order, terus cari meja kosong dan tunggu makanan sampai. Pelayan akan cari berdasarkan nombor yang kita dapat masa order tadi.
menu pecalele dan ayam penyet
Menu yang aku pilih kat sini adalah ayam penyet dan pecalele (ikan keli). Semuanya disertakan sekali dengan tempe dan tahu goreng beserta sambal yang agak pedas....dan ditabur apa ntah kat atas tu macam sebuk ranggup. Kuah pulak adalah kuah sup. Sup kena pi ambik sendiri. Rasa macam mana? standard cantiknya restoran, cantik la juga makanannya....sedap. Selain itu, aku order gak 5 ketul karipap. Mula-mula diorang bagi aku karipap hangit...hitam legam...aku tak puas hati, minta tukar dengan yang baru...mahal kot karipap tu, RM4 untuk 5 ketul.
karipap

Sekitar Dapur Penyet
Lokasi ke sini senang je...cari je Sunway Carnival Mall Seberang Jaya...lepas tu korang masuk dalam tu, pusing-pusing kat bahagian makanan, InsyaAllah jumpa. Seperti biasa dalam blog aku ni, aku sertakan juga gps koordinat dah google map sebagai rujukan korang.
gps koordinat : 5°23'55.7"N 100°23'52.8"E

No comments:

Post a Comment