Mee Rebus Mak Long, Permatang Tinggi B, Paya Keladi Kepala Batas Pulau Pinang

Mee Rebus Mak Long
Nak makan mee rebus boleh datan ke mee rebus Mak Long di Permatang Tinggi B, Paya Keladi Kepala Batas Pulau Pinang. Nama kedai pun dah mee rebus kan, mesti special menu kat sini adalah mee rebus walaupun banyak lagi makanan lain yang boleh korang makan di mee rebus Mak Long ni. Tempat lain mee rebus sempoi di area Kepala Batas ni korang boleh cuba di Mee Pokok Cherry. Mee Rebus Mak Long ni beroperasi setiap hari kecuali hari Ahad bermula dari 12 tengahari hingga 8 malam. Gerai ni kalau korang nak datang, kawasan sekitarnya adalah kawasan kampung, bukannya terletak dikawasan pekan Kepala Batas. Bila dah sampai, kena order mee rebus. Bagi aku mee rebus diorang ni ok la...kuah yang pekat. rasanya juga sedap.
Mee rebus
Selain mee rebus ni yang aku order, anak aku nak makan megi goreng plak. So, order la juga megi goreng tu. Bila dah sampai, dengan sekelip mata, habis lincin..hihihi..siap nak order satu lagi megi goreng tu. Megi goreng tu aku memang order tak pedas dan takde sayur. Sayur kan budak-budak memang tak makan. Kalau ada sayur je mesti sayur tu ditolak ke tepi...
megi goreng
waktu urusniaga Mee Rebus Mak Long
Jika korang berhajat untuk makan petang di Mee Rebus Mak Long ni, selain korang cari nama tempat yang aku dah bagitau tadi, korang boleh juga rujuk google map seperti di bawah ni. Nak lagi cantik lagi, tak payah pening-pening korang guna je terus gps koordinat yang aku dah sediakan. Terus akan di bawa ke lokasi Mee Rebus Mak Long ni.
Gps korrdinat : 5°32'12.3"N 100°26'20.1"E

No comments:

Post a Comment