Makan tengahari di Nasi Kukus Sempoi Alias 2, Kuala Terengganu

Nasi Kukus Sempoi Alias 2, Kuala Terrengganu


Tempat menarik dan sedap untuk makan tengahari di Kuala Terengganu, Korang boleh cuba di Restoran Nasi Kukus Sempoi Alias 2. Aku datang dari jauh jalan-jalan cari makan di Kuala Terengganu ni, sampai je terus je ke sini. Sampai-sampai je dalam pukul 2 lebih, dah nak habis dah lauk...terutamanya ayam goreng berempah...rasa frust gak la... Tapi nasib aku baik, sebab tokey restoran ni bagi jugak kat aku ayam goreng berempah tu yang diorang simpan untuk staf diorang makan. Katanya untuk tidak menghampakan aku, meraikan orang jauh. Terima kasih Abang Nasi Kukus!
Nasi Kukus ayam rempah

Nasi Kukus ayam rempah

ayam berempah - terima kasih tokey nasi kukus! dapat gak merasa ayam ni..
Nasi kukus ayam rempah ni, memang sedap beb! Di tambah pulak aku tengah lapar, dari penang singgah di kelantan, then gerak ke Kuala Terengganu...jauh tu... memang lapar sangat nih...hahaha
Lagi satu yang best kat sini, teh ais diorang la..tapi kat sini panggil teh beng or teh peng... Teh ais/ teh beng siap ada buih meleleh-leleh....nak letak ais krim pun boleh. Memang rare lah bagi orang luar macam aku nih.
teh ais / teh beng meleleh

teh ais / teh beng meleleh
Kalau korang berhajat nak datang ke restoran Nasi Kukus Sempoi Alias 2 ni, kena datang terengganu la. Bagi nak memudahkan pencarian korang, aku sediakan gps koordinat dan juga google map sebagai rujukan dan panduan untuk korang.
gps koordinat : 5°18'49.1"N 103°08'26.4"E atau 5.313626, 103.140652

2 comments: